Thursday 6 October 2011

M.E.N.G.I.D.A.M T.O.M.Y.A.M

Tetiba hari ini terasa sangat nak makan tomyam.. 
macam org gila lar saya ni asyik duk ingat kat tomyam je.
Bila minta kat ayah, dia kata pi beli sendiri
but then tomyam yg jual dkt rumah saya tu tak sedap. So, troubling so much my dad to buy from another place. Akhirnya dapat juga saya merasa tomyam yg sedap dan pedas tahap gila2..*hehehe... 
Ayah saya pi beli tomyam dekat pukul 1 tadi. 
Dahlah orang tolong pi beli, tapi siap order macam2, tambah pedas lar, nak campur ayam dgn udang lar, itu lar ini lar...
Kesian ayah saya, dah nasib dia dapat anak gila macam saya ni. *hehehehehe

Bila saya makan tomyam tu, rasa happy sangat. (ada nak menangis jugak sebab terlalu pedas), tapi best makan pedas2 gila macam ni. Hingus keluar, telinga, mulut semua berasap & stomach burning. 
Hisy macam org tengah mengandung je saya ni duk minta2 tak tentu masa.
Tapi tak pe lar asalkan ada orang sanggup beli kat kita. Siapa tahu esok saya mati kalau kesian tak kesempatan makan tomyam pulak. Nanti roh saya pi lar duk tunggu kat tepi kedai jual tomyam tengok dia orang makan...*hahahaha
Mak saya pernah kata, kalau kita teringin nak apa2 @ makan apa2, just do right the way sebab kalau kita dah mati tak boleh baru nak merungut..!!! Betul tak??

Ok Good Night. 

2 comments:

  1. hehehe wei..ooh so now u r using malay le..good good..sound so funny..english tak le sedap nak cerita..beb anyay u will life more than 50 yrs ok..jangan duk cakap pasai mati2 all!! u have
    good daddy lio l;)

    ReplyDelete
  2. tomyam sedap kan :) nanti try la masak sendiri pula :)

    ReplyDelete